Vesnický příběh
Vesnický příběh Mrinala Sena je sžíravou sondou do hlubin naprosté chudoby. Otec a syn se tváří v tvář nenapravitelnému systému vykořisťování rozhodnou, že odmítnou pracovat, aby neprohlubovali sociální rozdíly. Syrový realismus bez lítosti stírá rozdíly mezi protagonisty a antagonisty. Zůstávají jen hořkost a potlačovaný vztek, jež jsou pro ústřední dvojici hlavním životním krédem a motivem osobní revolty. Jejich anarchistická filozofie, narušená synovým sňatkem s dívkou Nilammou, je obsažena v nihilistickém otcově prohlášení: „Lidé vždycky tvrdě pracovali a stejně umírali hlady; já raději zemřu hlady bez práce.“ Zvláštní cena poroty v roce 1978.