Za deštěm
Ve všech svých filmech se režisérka a střihačka Valeria Sarmiento zamýšlí nad vztahem mezi pamětí a nevědomím. Mlčet a skrývat tajemství, aby se věci nezměnily (jako ve filmu Secretos z roku 2008), nebo hledat skutečný přístup k těm nejbolestivějším vzpomínkám (jako v Huellas z roku 2023). Ve svém nejnovějším snímku Valeria Sarmiento uvažuje o samotném konceptu vytěsnění. Sofía právě dokončila studium psychologie ve Valparaísu a vrací se do rodné Valdivie. Nález mrtvoly malé holčičky, k němuž mezitím dochází, v Sofíi probudí vzpomínky na sexuální zneužívání, které zažila v dětství. Jako na poškrábaném filmovém pásu, který připomíná déšť, se Sofía musí rozhodnout, zda potlačí vyplouvající vzpomínky, nebo se podívá dál za déšť, až za pohřbený strach celé jedné země.