Země lehká
Tři dekády po konci chorvatské války za nezávislost se Luka, považovaný za ztraceného, vrací bez známek stárnutí a válečných zranění za svou zestárlou matkou. Vřelost dlouho očekávaného znovushledání se však tříští v uvědomění, že náhlost synova návratu je až příliš neuvěřitelná. Nostalgicky laděný snímek Země lehká naslouchá ozvukům hlubokých společenských jizev, které nechává rezonovat v něžném prostoru rámovaném hřejivou patinou 16mm filmové suroviny. Intimní příběh inspirovaný zmizením režisérova strýce ohledává zkušenost tisíců rodin, pro něž válka nikdy skutečně neskončila.