Trainspotting
Kultovní klasika, bez které by devadesátky v britském filmu nebyly ani z poloviny tak cool, se po třiceti letech vrací do Varů ve zbrusu nové, restaurované verzi. Autentická a sarkasmy prostoupená revolta proti konzumní společnosti podle knižní předlohy Irvina Welshe si navzdory třem dekádám od natočení zachovala autentickou energičnost a razanci nactiutrhačného vztyčeného prostředníčku. Ikonický soundtrack (Iggy Pop, Underworld a další) souzní s rozdivočelým tempem zachycujícím sympatické a potrhlé flákače v jejich každodenní (ne)činnosti a připomínajícím zběsilou jízdu na drogách. Trainspotting je zároveň esenciální položkou v kariérách Ewana McGregora, Roberta Carlyla i dalších členů hereckého ansámblu.