Bdící oči
’’Pohybujeme se v mlžném údolí Bikáa na pomezí Libanonu a Sýrie. V tichosti a na pozadí zdánlivě všedního života se odehrávají příběhy místních obyvatel, které mají potenciál nenápadně, ale o to účinněji otřásat celým regionem. Bdící oči je film o ženách, s nimiž se zachází jako s řešením problémů, a o mužích, kteří mění osudy lidí kolem sebe. Debut palestinského režiséra Rakana Mayasiho výrazně ovlivnil příběh jeho babičky, která byla ve svých čtrnácti letech donucena ke sňatku. Výsledkem tak není ani tolik konkrétní vyprávění, jako spíše prostor, v němž lze hluboce procítit bezpráví, které tomuto regionu dosud vládne.