Ben’Imana
Rwanda, 2012. Od genocidy Tutsiů uplynulo bezmála dvacet let, po celé zemi se ale stále organizují komunitní tribunály, které mají pomoci zacelit společenské trhliny a nalézt usmíření. Vénéranda, přeživší genocidy, moderuje dialog mezi oběťmi a rodinami pachatelů. Když ale zjistí, že její dcera otěhotněla, musí čelit stínům vlastní minulosti. Vůbec první rwandský film uvedený na festivalu v Cannes obnažuje zemi, která se navenek uzdravuje, uvnitř ale stále krvácí. Jak těžké je odpustit? Jak najít spravedlnost a vnitřní klid? Společenské, ale současně i intimní mezigenerační drama definují neobyčejně silné ženské postavy, které správně tuší, že smutek a naděje někdy sdílejí stejnou cestu.