Není míru pod olivami
Italské drama Není míru pod olivami, vyznamenané na 6. ročníku karlovarského festivalu zvláštním čestným uznáním, je eposem o spojení chudých pastýřů proti jejich utlačovateli – krutému a amorálnímu zbohatlíku Bonfigliovi (skvěle ztvárněným Folcem Lullim). Režijní styl Giuseppe De Santise sice vychází z neorealistických konvencí, pro lepší diváckou přístupnost je však obohacen prvky lyrismu, idealismu a melodramatu. Rurální příběh, natočený v drsných, vyprahlých skalách poblíž režisérova rodného Fondi, tak zaznamenal komerční úspěch, ale soudobá kritika (zejména západoevropská) jej přijala o poznání zdrženlivěji.