La gradiva
Horké léto pod Vesuvem. Skupina francouzských studentů vyráží na svůj poslední školní výlet předtím, než se jejich životní cesty navždy rozejdou. V kulisách antických ruin, strnulých těl dávných obyvatel Pompejí a elegantních římských soch se odehrávají zdánlivě banální dramata dospívání – hádky, letní lásky, špatně skrývané řevnivosti, nevyslovené touhy. Na okraji bájného vulkánu probíhají nenápadné, ale o to intenzivnější erupce těch, kteří přijeli pochopit něco o historii i o sobě samých. Mistrně vystavěný režijní debut kameramanky Marine Atlan sestupuje hlouběji, než si většina filmů o dospívání troufá. Je to film plný nenápadné intenzity, podprahového napětí i silných katarzí.