Hořké svátky
Ve svém posledním snímku propojuje Pedro Almodóvar intimní drama s metafikční úvahou o tvůrčím procesu. Ve dvou dějových liniích vypráví příběh uznávaného scenáristy a filmového režiséra Raúla a hrdinky jeho nového scénáře, reklamní režisérky Elsy. Ta se snaží zahnat stesk po zesnulé matce prací. Zatímco Elsa čelí psychickému vyčerpání a přehodnocuje svůj život, Raúl stále intenzivněji využívá jako zdroj inspirace osudy svých blízkých. Almodóvar svým osobitým přístupem zkoumá etické hranice umělecké tvorby a pokládá si otázku, zda seberealizace prostřednictvím umění není zároveň aktem destrukce mezilidských vztahů.