Fjord
Nový film rumunského režiséra Cristiana Mungiua, za nějž získal svou druhou Zlatou palmu, sleduje osudy rumunsko-norské rodiny, která se přestěhuje do odlehlé části Norska. Zdánlivě bezproblémová integrace do místní komunity se začne komplikovat ve chvíli, kdy jsou rodiče obviněni z násilného chování vůči svým dětem. Mungiu nabízí komplexní pohled na otázky identity, rodičovství a možností soužití v kulturně rozdělené Evropě. Rodinné drama přerůstá v morálně ambivalentní společenský a soudní konflikt, v němž proti sobě stojí tradiční náboženské hodnoty a progresivní pojetí ochrany dítěte. V hlavních rolích excelují Sebastian Stan a Renate Reinsve.