Nevěsta!
Dravá, emancipovaná, odvážná, opojná, podvratná, smyslná, vzpurná! Taková je hlavní hrdinka Mary/Ida/Penelope i samotná reinterpretace jednoho z nejslavnějších příběhů všech dob – toho o Frankensteinovi a jeho nevěstě. Maggie Gyllenhaal se kromě své obdivuhodné herecké kariéry svým druhým celovečerním počinem definitivně etablovala i jakožto producentka, režisérka a scenáristka. Dráždivá temná romance přenesená do kulis Chicaga 30. let je stylizovanou jízdou, v níž monstra i proudy slov ožívají, aby vzaly útokem patriarchát a vyslovily nahlas větu, kterou se celé generace žen odjakživa zdráhaly říci: „Já bych raději ne.“