Špinavé ulice
„Svoje hříchy neodčiníš v kostele, ale na ulici…“ Třetí celovečerní film jednoho z nejvýraznějších představitelů americké kinematografie Martina Scorseseho čerpá z jeho vlastních zkušeností z manhattanské čtvrti Malá Itálie. Charlie (Harvey Keitel), zmítaný mezi oddaností katolické víře a prací pro místní mafiány, dostává příležitost získat větší vliv. Jeho ambice však neustále komplikuje Johnny Boy (Robert De Niro), nezodpovědný mladík, kterého Charlie vzal pod svá křídla. Gangsterka prostoupená nezapomenutelným soundtrackem sedmdesátých let se stala předzvěstí nejen dlouholeté spolupráce Scorseseho, De Nira a Keitela, ale také budoucího směřování režisérovy tvorby. Právě zde lze najít zárodky témat a motivů, které později naplno rozvinul ve svých nejuznávanějších filmech.