Absolvent
Benjamin právě dokončil vysokou školu. Místo očekávaného kroku vstříc dospělosti ale přichází neklid, apatie i paní Robinsonová, manželka rodinného přítele. Když se ale Benjamin později zamiluje do její dcery Elaine, jeho bezcílné bloudění se promění v horečnatý pohyb vpřed. Asi žádný jiný film v dějinách kinematografie nedokázal zachytit nejistotu, zuřivost a posléze i neústupnost mládí v takové intenzitě jako Absolvent. Jeden z určujících titulů Nového Hollywoodu ovlivnily evropské nové vlny i rodící se duch kontrakultury 60. let. Mike Nichols za něj obdržel Oscara za režii i vděk filmového světa, kterému pomohl objevit nový typ amerického (anti)hrdiny, nezapomenutelný soundtrack Simona & Garfunkela a především mimořádný herecký talent Dustina Hoffmana.