Basquiat
Sláva Jeana-Michela Basquiata vzešla z newyorských ulic přelomu 70. a 80. let. Jeho nenápadné nápisy a kresby na zdi postupně poutaly pozornost umělecké smetánky, a tak se téměř ze dne na den zrodila hvězda, která ale i stejně rychle pohasla. Původním povoláním malíř, dnes i uznávaný režisér Julian Schnabel si vybral Basquiatův příběh pro svůj filmový, hvězdně obsazený debut. Ve větších či menších rolích se objevila jména jako Christopher Walken, Dennis Hopper, Willem Dafoe, Gary Oldman či David Bowie, všem ale vévodí tehdy téměř neznámý Jeffrey Wright, který se role Jeana-Michela Basquiata zhostil s až ohromující věrohodností.