The Hours
One day in the life of three women existing in three different time dimensions. The highly acclaimed adaptation of the Pulitzer Prize-winning novel by Michael Cunningham, an intimate, formally refined, supremely melodic meditation on various forms of modern female sensibilities. Nicole Kidman won an Oscar, a Golden Globe and a BAFTA award for her performance. Together with Julianne Moore and Meryl Streep, she won a Silver Bear at the 2003 Berlin IFF.