Aftermath
Britt and Claes are going through a marital crisis and neither of them can see a way out. Will they manage to find a way back to each other and start over?
Britt and Claes are going through a marital crisis and neither of them can see a way out. Their friends try to help but the best intentions and social gatherings haven’t the slightest effect on the couple. Their once contented and happy relationship has shattered into a thousand pieces, and each deals with things in his or her own way. Claes neglects his work as an architect, while Britt, a social worker, finds solace in becoming too emotionally involved in the case of a young irresponsible mother. But neither is this the way out of the vicious circle of sadness and pain. The couple are hardly on speaking terms and a recent family tragedy appears to have destroyed everything which held them together. Moreover, Claes is pursued by a desire for revenge and follows the woman who caused their misfortune. Will the desperate couple be able to start afresh? An intimate psychological story about difficult emotional loss in a sensitive testimony of the strength of the marital bond.