The Bow
An almost magical parable about the uncommon cohabitation of an old man and a girl who live together on fishing boat on the open sea. The unexpected intrusion of civilisation sometimes interrupts their quiet life, reminiscent of a dreamlike ritual. The man, an excellent archer, tries to defy fate and keep his beloved foster daughter in tender captivity. But the girl is struck by her feelings for a student who sails over from the mainland.
Kim Ki-duk’s twelfth film is an elegiac parable narrating the poetic love story of a 60-year-old man living on a boat anchored on the open sea. The taciturn seaman’s companion is an attractive 16- year-old girl whom he found as a child, raised and deeply fell in love with. The man, who is also a gifted archer, patiently counts the days to her approaching 17th birthday when he plans on marrying her. Intruders from the mainland, attracted by the fishing, sometimes disturb their calm, slow-paced life cut off from civilisation. Then one day a nice young man visits the old painted boat. To his great displeasure, the foster father perceives that his young bride fancies the lad. For the old adherent of archaic rituals, a bow serves three important functions: not only is it a swift and sure weapon used to protect his independent existence, but it also foretells the future and can be played as a musical instrument. With its sharp arrows, the bow is a symbol of his strength and manhood. The film opened the section Un certain regard at Cannes this year.