Family Law
“The crucial moment in a man’s life is the discovery that his sons are more important for him than his parents”. (F.Truffaut). A film about love spanning three generations: the love of fathers, children, and the children’s children, made by an Argentine director considered the “Latin-American cousin of Woody Allen”.
Ariel Perelman is a lawyer like his dad. But there is one huge difference between them. While his father represents a colourful array of criminals, Ariel has more to do with ghosts… In other words, he works for a legal department which represents its clients in their absence, so his life is rather dull. Then things start to change for the better. Ariel marries a beautiful woman who had previously seemed unattainable. He has a child with her and his self-confidence starts to grow. In the middle of all these changes, his father comes to him with an urgent matter. Ariel has to make a decision which will alter his life completely. Will he finally be able to stand on his own two feet, or will he remain forever in his old father’s shadow?