When two quite different people are brought together in a confined space, it can only lead to tension and conflict, although this creates a comic situation for the audience. The worldly-wise and morally considerably “flexible” Prague taxi-driver Jarda gives a lift to a distinguished pensioner in his new car. And his birthday instantly turns into a nightmare.
The young Prague taxi-driver Jarda has everything under control and it’s all going his way. He wants to have a proper blow-out on his birthday and it looks like he won’t have any trouble arranging it: his boss has just entrusted him with a new car. But then the young man encounters the distinguished and well-preserved pensioner Jindřich Požár. After getting into a spot of bother with him, Jarda unwittingly promises to take the old man wherever he wants. From that moment on, things go from bad to worse, and Jarda’s birthday turns into a nightmare. But then, he is mostly to blame for everything that happens. An intimate comedy by Martin Kotík resembling a television film, which principally takes place inside a car as it travels around Prague. The film comprises a series of episodes where we witness ordinary and less ordinary problems, and the human characters who get caught up in them. The filmmakers provide an ironic insight into typically Czech contemporary social ills: deception in private and in public, corruption and hypocrisy.