Marek, a rock musician and artist, returns to his childhood home hoping to find tranquillity and security, but instead he is confronted with his own terrifying memories and traces of a distant tragedy. The story, set in the present but profoundly tainted by the past, returns to the era of the Nazi occupation. Czech film legend Juraj Herz re-opens the psychological horror genre in the spirit of his legendary film The Cremator (1968).
Marek, a rock musician and artist, returns after many years to the old country home where he spent his childhood. He paints pictures to help him forget the wild lifestyle he had adopted up until now. Instead, however, he is bombarded with memories of bizarre events which he has completely shut out of his mind, involving not only his parents’ tragic death, but also his sister, with whom Marek grew up and who is now in a psychiatric hospital. The lonely hero begins to surrender to the force of this mysterious place and gradually uncovers the background to the macabre tragedies which occurred in the house all those years ago… Legend of Czech film Juraj Herz re-opens the psychological horror genre in the spirit of his legendary film The Cremator (1968). Similarly, T.M.A. isn’t merely a genre narrative full of oppressive suspense: the story, set in the present but profoundly tainted by the past, has serious implications and associations. "At Himmler’s behest, the Nazis murdered children and adults who had Down’s syndrome or some other psychological disorder,” says the director. "And that’s what I wanted to get into the film.”