My Queen Karo
This semi-autobiographical revisit to the early 70s in an Amsterdam commune-cum-squat is told through the eyes of the ten-year-old Karo. The situation is exciting yet confusing. Karo attempts to fathom what all the adults around her are up to.
Set in an Amsterdam commune, this partly autobiographical revisit to the early ’70s is told through the eyes of the ten-year-old main character who is desperately trying to fathom what all the adults around her are up to. It’s an exciting, yet very confusing situation in which the young Karo (Anna Franziska Jäger) finds herself when she and her father Raven (Matthias Schoenaerts) and mother Dalia (Déborah François, from the Dardenne film The Child) leave Belgium for a squat in the former hippy paradise of Amsterdam. By now Karo is quite used to the antics of her artistic and impassioned parents but things go a little too fast for her in the commune. Her main problem is not knowing how to stay loyal to her revolutionary father and, at the same time, her more pragmatic mother. But children are flexible, as filmmaker Dorothée van den Berghe is aware. Then and now. We can only guess at what might have happened to Raven and Dalia next but, for Karo, things certainly turn out well.