Subtle drama on restless people’s search for happiness, set in an industrial no-man’s land, between tall electricity pylons. An intimate and mysterious chronicle of relations in general and family relations in particular.
The story, located for the most part in an industrial no-man’s land, between tall electricity pylons on which the leading male characters are working, is not easy to sum up. This reflective, highly personal debut by writer-director Caroline Strubbe doesn’t rely on a strict narrative line. It offers reflections of solitude, feelings of disquiet and longings, all observed through a searching, roving camera. The film is an intimate and mysterious chronicle of relationships in general and family relations in particular. The young daughter Tessa is more or less left to her own devices, but manages to fill her days with rangy rambles and a strange passion for collecting things. For her part, her mother Bettina appears to dream of another life: a more normal one or, perhaps, on the contrary, a more adventurous one. Lost Persons Area is a subtle drama about restless people’s search for happiness.