Police detective Dušan investigates the death of Marjan Ozim – an orderly, middle-aged man who apparently left the world voluntarily, through careful, cold-blooded planning. The investigator becomes more and more obsessed with the case, gradually taking on Marjan’s identity.... Igor Šterk’s movie begins as an ordinary crime drama and ends as a psycho-thriller about a journey to the dark depths of the soul.
Police detective Dušan is investigating the death of a music teacher named Marjan Ozim – an orderly, middle-aged man who apparently left the world voluntarily, through careful, cold-blooded planning. The investigator becomes more and more obsessed with the case: he moves into the suicide’s apartment, mingles with his acquaintances, and takes on his habits. And he keeps digging deeper into the mystery of the dead man’s life, even getting to know his lover Milena. Dušan gradually takes on Marjan’s identity, fusing it with his own.... Igor Šterk’s movie begins as an ordinary crime drama and ends as a psycho-thriller about a journey to the dark depths of the soul. "In the time you watch the film at least 20 people will have committed suicide in Europe. And another 100 in the rest of the world,” comments the director on the stirring theme of his intimate psychological drama. "1.2 million people worldwide commit suicide every year. Slovenia is among five countries with the highest global suicide rate.”