Middle-aged health worker Amos lives with his mentally-disabled son Yurik. While visiting a patient, he meets illegal immigrant Bena and offers her refuge in his home. This intimate drama depicts Yurik’s situation with dignity while sensitively investigating Amos’s difficult relationship with immigrant Bena.
Middle-aged health worker Amos takes care of mentally ill people. He’s a widower who lives with his mentally-disabled son Yurik. One day while treating a patient, Amos meets an illegal Thai immigrant named Bena. Rather than turn her in, Amos brings the quiet young woman home. Bena helps Amos care for Yurik (outstandingly played by young Michael Moshonov) and she gradually becomes part of their household. Mutual affection begins to develop between Amos and Bena, which Yurik has a hard time accepting. The disabled young man starts to abuse Bena and she finds herself in a trap. Screenwriter and director Niv Klainer has shot an intimate relationship drama founded upon the accurately-portrayed, erratic behavior of a mentally disabled person. He depicts Yurik’s situation with dignity while sensitively investigating Amos’s difficult relationship with immigrant Bena. Will this unusual triangle find a mutually acceptable modus vivendi?