In his thriller with elements of melodrama based on the novel Tarantula, the celebrated Spanish filmmaker acquaints us with a renowned plastic surgeon (Antonio Banderas) obsessed with his attempts to develop a new type of resistant skin. Without allowing scruples to hinder his progress, he aims to test it out on a woman who bears a striking resemblance to his wife, who died tragically years before.
Twelve years after the tragic death of his wife in a car explosion, renowned plastic surgeon Robert Ledgard succeeds in developing a resistant type of skin which would have saved his beloved wife. The charming man, obsessed with an ideal that goes beyond the border of bioethics, doesn’t allow scruples to get in his way, not even when he decides to start testing the viability of his invention. This thriller with elements of melodrama, loosely based on the novel Tarantula (Mygale) by Thierry Jonquet, brings together Pedro Almodóvar and his long-time favourite Antonio Banderas in their first collaboration in over twenty years. "Our face defines us,” says the hero of the film, although his own conceals a few dark secrets. With the help of his screenwriting brother Agustín, Almodóvar tells a story essentially about cold, calculated and exact revenge, masterfully combining various time planes which allow him to expand his themes of passion, carnality and sexual identity. His nineteenth effort is once again a sophisticated tribute to the world of film, this time to Hitchcock, Buñuel and the horror flick by Georges Franju Eyes without a Face.