When Steve planned a weekend with his fiancée to a romantic wilderness, he certainly didn’t expect to become a zombie. But his fiancée refuses to give him up, and together they must fight against social prejudices – and a merciless zombie slayer and his lovely assistant.
Casey Walker’s feature film debut shakes up the fundamental zombie film cliché that stigmatizes the undead as heartless beasts hungering for human brains: it vividly demonstrates that even an insatiable zombie can live life as a respectable citizen and husband. Naïve HR manager Steve sets out with his fiancée Tina, sister Sarah, and brother-in-law Craig for a weekend at the cottage where they will fine-tune their wedding plans. In a nearby village an epidemic of the undead has broken out, and Steve gets bitten by an infected mosquito, turning him into a zombie (but only a little bit). But not even his newly acquired cravings can prevent him from trying to behave decently. But where can he get a fresh supply of brains? Can a zombie be a vegetarian? While Steve and his intended decide how to tackle this socially inconvenient situation, Max sniffs out their trail. He’s a merciless zombie hunter with a sawed-off shotgun over his shoulder and a sexy assistant at his side.