Good Vibrations
This fast-paced story about Terri Hooley, the founder of the Belfast punk scene, is a smartly constructed picture that combines humor and superb music, and also uses period archive footage. It tells the tale of a dreamer who determines to go after his goal without any guarantee of success.
It’s Belfast in the 1970s, the time of the Troubles, when bloody conflict decimated the city, shutting it down. But unlike his friends who take up arms, uncompromising rebel and music lover Terri Hooley decides to open a record shop on the most bombed half-mile in Europe – and he names it Good Vibrations. Joined by young musicians and a wide variety of bands, Terri sets out on a mission to return the spark and life to his city. This fast-paced story about Terri Hooley, the leader of the Belfast punk scene, is a smartly constructed picture that lightly combines archive material with dramatic episodes, fleshing it out with humor and great music. It tells the tale of a dreamer who determines to go after his goal with no guarantee that things will pan out well. Actor Richard Dormer portrays the character of Terri Hooley with inner strength and charisma, as a person who is able to engage and inspire others to become involved in his cause.