The Almost Man
Despite the approaching birth of his first child, plain-looking, thirty-something Henrik does everything he can to maintain the illusion of youth by following its unbridled conventions. His inept banter, however, masks an insecure individual who escapes the surrounding world through irony. Laced with bitterness, this psychological study banks on authenticity and strong acting performances.
Despite the approaching birth of his first child, plain-looking, 30-something Henrik does everything he can to maintain the illusion of youth by following its unbridled conventions. He also enjoys a fair amount of adolescent wisecracking, but this doesn’t seem to bother his partner. Yet when kindhearted Tone organizes a pleasant evening party for friends and colleagues in their newly acquired home, Henrik takes off, preferring his high school buddies, who share his fondness for wild piss-ups and crude humor. His inept behavior, however, masks an insecure individual who escapes the surrounding world through irony. Laced with bitterness, this psychological study banks on authenticity and strong acting performances, above all from Henrik Rafaelsen, recently seen in the successful comedy Happy, Happy. He acted multiple aspects of the problematic main character, combining them to achieve a provocative ambiguity.