The blazing fires of metalwork construction illuminate the industrial landscape of North Dakota. Only the occasional passing of an impossibly long freight train interrupts the corpse-like atmosphere of limbo. Twelve-year-old James doesn’t go to school and gradually resigns himself to a bleak future amid massive oil refineries.