Those Who Fall Have Wings
Kati is a bright girl at a formative age full of uncertainty and heightened sensitivity. She and her little sister Pia spend time at their grandmother’s, but there’s little joy in this place and its stirrings are incredibly fragile. It’s as if something is eating at the girls and their granny from within, as if their stay in the quiet village is full of unexpected anxiety. The mood of the film is shaped by the process of coming to terms with death. In his second writer-director feature, Peter Brunner has retained his ability to create an atmosphere of the unspoken, requiring that audiences actively participate in the film. Despite the fact that it gives no clear clues, and despite the director steering audiences into uncomfortable waters, as he did in the case of the actors as well, the result is a portrait of characters that are exceptionally alive. Their behavior and the overall stylization of the picture, which maintains the gutsiness of the director’s debut even with the attractive lensing, allow for the revelation of inner mysteries – not only for the protagonists but for us as well.