Romanian Communist leader Nicolae Ceaućescu’s population policies, directed against sex education, birth control and abortion, resulted in, among other things, twenty thousand unwanted children who today have no homes. The film looks at five of them living at the Piata Victoriei underground station in Bucharest: 17-year-old Cristina is the head of a small gang, ten-year-old Ana has run away from home for the second time and has brought her eight-year-old brother Marian with her, 14-year-old Macarena is seriously hooked on sniffing Aurolac, a paint abused by her entire group, and 12-year-old Mihai has run away because of an alcoholic father. The kids survive by begging and occasionally working for stall vendors; they hang around the park, and some visit their families accompanied by the filmmakers. With startling frankness, the film offers a rich and intimate look at the existential situation of the five homeless children.