Cabriolet
Director Marcel Bystroň’s low-budget film debut is a simple love story shot on digital video. The film’s heroine, Pavla, though afflicted with a fatal hereditary disease and close to death, enters into a relationship with a young man named Tobiáš. Pavla wants to enjoy herself before she dies and she draws Tobiáš into a private world filled with memories of her father and even the young man’s elderly aunt. The world of Prague rock clubs and concerts becomes their refuge: Tobiáš is the drummer for Ivan Král’s band and Pavla feels at home as a rock fan. The couple – despite their relationship’s bleak future – try to live freely and intensely. In contrast to Pavla, Tobiáš refuses to accept her death sentence and tries to save her by organising a benefit rock concert to pay for a complicated operation which might increase her chances for survival. But all efforts are in vain. . . . In spite of this, however, the couple gain something far more essential.