Sixteen-year-old Sabine is sent by her divorced mother, who has a new boyfriend, to live with her father in the hostile suburbs of East Berlin. Lost, confused, friendless, she might as well be on another planet. Eventually she befriends her classmate Eddi. Eddi’s best friend is a juvenile delinquent, eighteen-year-old Micha. A few days after she settles into her new home, Sabine runs into Micha on her way home from school. Micha is on the run – with a knife in his hand. A few steps further Sabine discovers a dead boy lying in a pool of blood. When the police start their inquiries, Micha gets Eddie to find out how much Sabine knows. . . . Violence, hate, frustration, aggression – this is the world of teenagers from the concrete jungle, once the pride of Socialism.