That Life Has Meaning
The film’s story takes place in a neighbourhood of a small town in western Poland. To fend off the boredom and grim reality of provincial life, a group of friends decide to try out some amateur movie-making. It looks like their latest production will finally make it outside the concrete blocks they inhabit. Then a boy from the neighbourhood shows up with fresh ideas. Unfortunately, these ideas also include drugs. Shot totally independently by amateur filmmakers, the film is a raw and unpolished case study of drug addiction, offering a non-idealistic and extremely authentic, almost documentary image of the contemporary young generation.