Charming, Dallas-based gynaecologist Sullivan Travis not only examines his many patients but also listens to their often trivial complaints and tries to soothe their tension. He’s surrounded by women at home, too: his beloved wife, Kate, and two adolescent daughters, Connie and the soon-to-be-married Dee Dee. On top of that he’s got an alcoholic ex-sister-in-law who visits with her three girls. When Kate finds herself in a psychiatric clinic after an unexpected breakdown, the harmony of the doctor’s well-established life is thrown out of kilter. The gynaecologist looks for the equilibrium he’s lost in his golf trainer’s new assistant, a woman who seems so different from all the rest. But events both as home and the office take a turn for the worse, finally culminating in a fiasco at the wedding ceremony. Robert Altman has returned to his favourite pastime: ironising the American way of life. This time he has chosen the world of women. But as an exceptionally talented observer, Altman doesn’t overly criticise; he merely presents reality as it appears to him.