Erika Kohut teaches the piano at the Viennese Academy. She is single and lives with her mother who stifles her with her love and tyrannises her incessantly. The cultured, cool and unapproachable yet still attractive Erika has a secret passion: she visits sex shops and watches porn films at the cinema. Her abnormal sexuality brings out her voyeurism and masochistic self-infliction. She lives in relative calm, enclosed in her world between her classes and arguments with her mother, until the day that one of her pupils decides to try to seduce her. The film was based on the book by Austrian writer Elfriede Jelinek who does not deny introducing certain auto-biographical traits into her novel.