We are witness to a dance performed by the Pina Bausch company. Two men are sitting in the auditorium: one is crying, the other is watching. With this symmetry, at first absurd, later logical, the film begins. From the first scene we are aware that two stories will unfold which intersect at the same point of anticipation. For several months the young nurse Benigno has been looking after the young dancer Alicia who fell into a coma after an accident. He has fallen in love with the motionless and silent young woman and he tells her about everything he does. He meets his neighbour from the theatre at the same clinic. Marco is a writer, a friend of the toreador Lydia who is also in a coma after being gored by a bull. Both men are waiting for their women to wake up: one secretly loves a girl who, under normal circumstances, would be out of his reach, the other does not have to conceal his love but he senses it is lost forever. One believes and hopes, the other doubts. Almodóvar moves from one to the other, noting the banal rituals of hospital care, before he takes us to the story’s surprising conclusion.