Monday Morning
The comic tale of a French worker who escapes a dull job and an unbearable family. He takes refuge in Venice for some time but, of course, soon realises that one cannot escape life’s restrictions and responsibilities. The movie won the Best Director Silver Bear at this year’s Berlinale.