The Inspector
Detective Jamil Warwar has been sent to the sticks for implicating several Brazilian politicians and representatives of the social set in the international cocaine trade. While tracking down his man he often dresses up as a woman.
Detective Jamil Warwar gained fame as a master of disguises – sometimes including ladies’ wear – when he solved the Claudio case, a story that created a great hullabaloo in the Brazilian press. He implicated several politicians and important representatives of the social elite who had their fingers in the international cocaine market. For this he was reassigned to a distant and forgotten region of Brazil. The documentary won the Leon Hirzman Prize conferred by the International Critics’ Association at the Rio de Janiero IFF; and the government of the state of Rio de Janiero named it Best Brazilian Film.