Kamper
Thirtysomething Kamper has a beautiful wife he’s in love with, a large apartment, a cool car, and a dream job. But then it turns out that his wife is unfaithful, he no longer cares about being head of videogame development, and responding passionately to this unexpected crisis is simply unwise. In his effort to understand where he went wrong and how to fix it, Kamper realizes he has just two choices: he can grow up and get over himself or he can start over alone. This entertaining picture, Łukasz Grzegorzek’s directorial debut, treats those sad realizations that come when we stand on the threshold of true adulthood and are forced to review our past decisions, including those involving old loves. The director cast prospective talents (Marta Nieradkiewicz, Justyna Suwała – Body) in his optimistic yet uncompromising generational offering, as well as Polish movie star Jacek Braciak, whose compelling role as the lover is one of the film’s highlights. The original score was composed by stellar Polish hip hop duo Czarny and Pezet.