Loner Martín has been given the simple task of housesitting for his successful cousin, who left with his family on a long trip abroad. But then the mysterious environment starts to work its magic and Martín finds himself creating his own virtual family. But isn’t his fabrication, in fact, more real than the fragile illusion of the family nest temporarily vacated by its residents?
A seemingly contented and stable family goes to spend a few months in Paris. The camera then surprisingly lingers in the empty family home in the company of loner Martín, a distant relative who is housesitting in their absence and keeping an eye on the cat. Forty years of age, with no wife, no children or regular employment, Martín had originally intended to use his new base as somewhere to reflect as he tries to come to terms with his father’s death. The empty nest, however, begins to work its magic on the new arrival, awakening in him unimagined and unavoidable desires. He unwittingly starts behaving as if he were no stranger to household routine. When single mother Pachi appears on the scene, on impulse and without fear of the consequences, Martín introduces her to a family set-up entirely of his own creation, while the absent occupants of the house are none the wiser… This highly original romance skilfully toys with the family as an instinctively or, conversely, artificially cohesive unit whose significance becomes mysteriously inverted in the extraordinary setting of an entirely ordinary household.