In this noteworthy and visually striking picture, a multimedia artist takes up the history and memories that form our internal essence and fill our souls. A gray blanket of clouds nearly obscures our view of Mount Fuji, the sacred Japanese volcano with many faces. This experimental film draws on 4,500 distinct and diverse photographs from the past 150 years, offering a pictorial kaleidoscope that walks the line between documentary and feature and allows the director once again to push the boundaries of cinema. Climbing Mount Fuji represents a symbolic journey. Hikers on its contoured slopes once included Hiroshi, the deceased lover of a British woman who remembers him in an expressive monologue delivered over a stream of shifting images. In like manner, viewers can immerse themselves in the flow of Hiroshi’s thoughts and reflections, which mirror changes in how he perceives himself and the world; he comes to understand that the most important and fundamental things are often best seen from a distance. The director invites us to embark on a journey through our own internal landscape.