Marc Namblard, whose profession combines his talents as a biologist and sound engineer, well knows that nature has overwhelming sedative effects, particularly in terms of its acoustic dimension. A discourse on the tranquillity of the forest that permeates the very heart of man, this documentary cultivates our ability to observe, and, if we half-close our eyes, the viewing experience will be all the greater.