Ben Gazzara, Peter Falk and John Cassavetes as Harry, Archie and Gus: New York buddies we meet at the funeral of a prematurely deceased friend. Suddenly conscious of their own mortality, the offbeat trio decide to take off on two days of wild carousing in an attempt to escape the stupefying prosperity of middle-class life. A newly restored version of an exceptional piece from the “godfather of independent film.”
Ben Gazzara, Peter Falk and John Cassavetes as Harry, Archie and Gus: New York buddies we meet at the funeral of a prematurely deceased friend. Suddenly conscious of their own mortality, the offbeat trio decide to take off on two days of wild carousing in an attempt to escape the stupefying prosperity of middle-class life. Cassavetes, the “godfather of independent film” and arguably the most remarkable director of all time, was adroit at the art of conveying authentic human experience with a searing intensity. After KVIFF’s Tribute to John Cassavetes in 2004, we offer a melancholy and provocative diamond in the rough – here screened in its newly restored version – as cardinal proof of the filmmaker’s pre-eminence.