Vějíř lady Windermerové
Atraktivní, sluncem projasněná a vtipná adaptace hry Oscara Wilda Vějíř Lady Windermerové o komunitě Angličanů a Američanů žijících ve třicátých letech na italském pobřeží Amalfi nabízí překvapivý pohled na osvědčenou „klasiku” a těží ze skvělého obsazení, mimo jiné s Helen Huntovou a Scarlett Johanssonovou.
Současné filmové adaptace her Oscara Wilda, jako například Ideální manžel nebo Jak je důležité míti Filipa, se většinou věrně drží originálu a odrážejí reálie viktoriánské Anglie 19. století. Režisér Mike Barker a scenárista Howard Himelstein však důvtipně přenesli stejnojmennou Wildovu hru do komunity Angličanů a Američanů žijících ve třicátých letech na italském pobřeží Amalfi. Mladá lady Windermerová, v podání Scarlett Johanssonové, podezřívá svého manžela z milostné aférky s nově příchozí, skandály opředenou paní Erlynnovou (Helen Huntová). Sama však není daleko od toho, hodit za hlavu předchozí život a pověst a podlehnout milostným návrhům lorda Darlingtona (Stephen Campbell Moore). Záhadná paní Erlynnová má ale dobrý důvod jí v takové pošetilosti zabránit. Atraktivní, sluncem projasněné a vtipné drama nabízí překvapivý pohled na Wildovu klasiku a těží ze skvělých hereckých výkonů, mimo jiné Toma Wilkinsona a Mileny Vukotićové.