Sugarlandský expres
Hrdiny celovečerního debutu Stevena Spielberga jsou mladí manželé pokoušející se zabránit adopci svého synka i za cenu násilí. Při honičce napříč Texasem je jim v patách celá kolona aut plná po zuby ozbrojených policistů a senzacechtivých reportérů. Ztřeštěný pár přitom netouží po ničem jiném než po obyčejném rodinném štěstí.
Lou Jean Poplinová pomůže svému manželovi Clovisovi utéct z vězení, aby společně zabránili adopci svého malého synka. Během cesty napříč Texasem vrší citově nezralá, impulzivní dvojice jednu chybu na druhou. V patách je jí celá kolona aut plná po zuby ozbrojených policistů a senzacechtivých reportérů. Na straně uprchlíků, kteří netouží po ničem jiném než po prostém rodinném štěstí, je jen rozvážný policejní kapitán Tanner. Podaří se mu Lou Jean a Clovise zachránit? Drama inspirované skutečnými událostmi, mísící společenskokritické prvky se vzorcem akčního filmu, je Spielbergův celovečerní debut. Za ten bývá někdy mylně považován už televizní thriller Duel (1971), s nímž Sugarlandský expres spojuje zájem o vypravěčskou formu road movie. Ve filmu, který proslavily scény honičky s kolonou policejních vozů, poprvé silně zazní Spielbergovo „rodinné“ téma. Sugarlandský expres byl uveden v soutěži na MFF v Cannes 1974, kde získal cenu za nejlepší scénář.