V Sylviině městě
Mladý muž, obsese a město, tři protagonisté „jednoho z nejněmějších filmů v historii“, jak jej charakterizuje samotný autor, byť právě při práci se zvukem strávil nejvíce času. Snímek, uvedený na festivalu v Benátkách, představuje návrat ke kořenům a zároveň budí pozornost jako „něco naprosto nového“.
Tajemný předmět touhy. Přesně třicet let po Buñuelově posledním díle natočil jeho o 60 let mladší krajan film rovněž na téma fenoménu „fantasma femenino“ neboli přeludu krásné ženy, který tíží představivost ohnivých jižanů. Iberská tvrdohlavá vášeň je v Guerínově příběhu kultivovaná francouzským espritem. Mladý malíř přijíždí do Štrasburku pátrat po ženě, která mu tady učarovala před šesti lety. V labyrintu utkvělých představ a anonymního města, na terase kavárny herecké konzervatoře, v defilé desítek krásných ženských tváří, které by bylo možné zařadit na seznam UNESCO právě tak jako historické centrum Štrasburku, se mladík pošetile snaží zahlédnout to, co už není. Dívání, čekání, vnímání... Ponor do soundtracku zvukové kulisy města, v němž je cesta za iluzí zbavena zbytečných slov. Jemný humor, ironie, nad letním městem se vznášející nevyřčená pocta Bressonovi a Rohmerovi...