Můj Winnipeg
Náměsíčnost, koně zamrzlí v řece, cizí nocležníci, sláva a pád hokejového klubu ve městě, k němuž vzhlížel i spiritista a spisovatel A. C. Doyle. Subjektivní dokumentární snímek od režiséra Nejsmutnější hudby světa byl na MFF v Torontu 2007 vyhlášen za nejlepší kanadský film.
Pořád zima. Pořád zima. Pořád spící. Winnipeg. Kanadský režisér Guy Maddin znejasňuje hranici mezi dokumentárním a subjektivním hraným filmem, když se jeho osobní mytologie stává podobně jako v hraném snímku Brand Upon the Brain! základem filmu – tentokrát dokumentárního portrétu jeho rodného města. Maddin zachycuje specifika svého rodiště s okouzlením, ale i rozhořčením – to, když se zabývá demolicí pamětihodností a roztřepanými záběry z digitální kamery naruší svůj precizní styl inspirovaný expresionistickou estetikou i „béčkovými“ melodramaty. Lokace Winnipegu hluboko v kanadském vnitrozemí se promítla do množství náměsíčníků i vyloučení z hokejové soutěže NHL. K vyzdvižení výjimečnosti města nepotřebuje Maddin konejšivé pohlednicové záběry. Jeho ohlédnutí do minulosti spíše burcují ze sna a lákavými jsou jen do chvíle trpkého zjištění, že mnohé z toho, čím film okouzluje, už je minulostí.