Všechno je relativní
Je možné poměřit utrpení mladé Dánky s rakovinou prsu a rodiny z Mosambiku, která kvůli povodním přišla o domov? Lze nalézt paralely mezi obavami amerického vojáka před cestou do Iráku a strachem bangladéšského „novodobého otroka“ ze ztráty pracovního místa v Dubaji? Jsou naše hodnoty, sny či naděje v podstatě stejné, anebo vždy odrážejí naše rozdílné životní styly? Tvůrci dánského dokumentu se vypravili na různá místa světa a pokusili se zjistit, nakolik jsou obecně lidské vlastnosti závislé na životních podmínkách. V mozaikovitě poskládaném snímku před námi defilují stylizované portréty nejrůznějších lidí, v nichž se střídají záznamy situací, výmluvně ilustrujících jednotlivé kapitoly filmu, jimiž jsou např. nemoc, láska, štěstí, čas, ztráta či světlo. Na cestách po Dánsku, Mosambiku, Japonsku, Thajsku nebo USA tvůrci nasbírali řadu zajímavého materiálu, z něhož citlivě skládají dokumentární úvahu o obecně lidských vlastnostech. Poutavým způsobem sestříhaný snímek je vhodně proložen skladbami v podání Pražského symfonického orchestru.