Neuvěřitelná pravda o královně Raquele
V ulicích filipínské Manily lze narazit na mnoho žen-chlapců, jež k sobě lákají co nejvíc agresivních mužů – jen tak se totiž navzdory podobě svých těl mohou cítit jako ženy. Raquela se však ze spirály prostituce snaží vytrhnout. Tento polodokumentární film o jedné z mnoha podob cesty za svobodou byl oceněn na letošním Berlinale.
Jak říká jedna z postav filmu: „Transsexuálové připomínají cikády. Stejně jako ony skrývají prvních sedmnáct let svého života svou pravou tvář. Teprve pak náhle vyrazí z úkrytu svého zámotku a oslní okolí zpěvem a třpytivými úsměvy. A stejně jako cikády nikdy nezestárnou – hoří a rozdávají plnými hrstmi svou lásku tak dlouho, dokud nepadnou mrtví k zemi.“ Raquela je jednou z mnoha žen-chlapců, jež k sobě v ulicích filipínské Manily lákají co nejvíc agresivních mužů, protože jen tak se navzdory fyzické podobě svých těl mohou cítit jako ženy. Na rozdíl od svých kolegyň se však Raquela snaží ze spirály prostituce, která dříve či později skončí smrtí, vytrhnout a v internetových kavárnách se pokouší najít bohatého turistu, který by ji s sebou odvezl na bezpečný Západ. Tento syrový, polodokumentární film o jedné z mnoha podob cesty za svobodou získal na letošním Berlinale cenu Teddy za nejlepší film s tematikou sexuálních menšin.